Web, který vás inspiruje. Užitečné rady pro váš byt, dům i zahradu.


Krása jako klíč k interpretaci světa

Výstavní stánek Moroso na Salone del Mobile 2017 navrhla Patricia Urquiola

V poslední době patří značka Moroso k nejavantgardnějším na trhu s designovým nábytkem. Její produkce, která stojí mimo hlavní trendy, je naopak zdrojem inspirace pro ostatní výrobce.

Základem úspěchu firmy je dokonalý design, bezchybná kvalita, vynikající zpracování a především široký sortiment – klasický i současný – určený pro byty, hotely i kanceláře. Fenoménem se staly potahové látky na čalouněném nábytku, který patří k prioritám značky. Společnost spolupracuje s řadou uznávaných designérů, vloni například oslavila pětadvacet let společné cesty s uznávaným architektem a návrhářem Ronem Aradem. „Ron je velmi inteligentní člověk, a z toho vyplývá jeho přístup k designu. Jednoduché věci a postupy ho nezajímají,“ říká majitelka a zároveň umělecká ředitelka značky Patrizia Moroso, která spolu s bratrem vede rodinnou firmu. „Nejsme konkurencí pro velké společnosti, ale představujeme určitou sílu, s níž je třeba počítat. Pro Moroso střídavě pracuje na 40 návrhářů, jako jsou Patricia Urquiola, Daniel Libeskind, Tord Boontje, Alfredo Haberli a další.

Patrizia Moroso původně studovala umění v Miláně. Když ji otec v roce 1979 požádal, aby pomohla jeho nábytkářské firmě, postavila zcela novou a inovativní kolekci. „Za pár měsíců jsme měli stovky prototypů. Byla to silná sbírka a příjemný vstup na pole nábytkářského průmyslu,“ vzpomíná. Další designérská celebrita, se kterou značka Moroso rostla, je Patricia Urquiola. Paní Moroso ji objevila v milánském studiu, kde pracovala jako zcela anonymní návrhářka. „Když jsem se s ní setkala, byla doslova jako sopka nápadů. Dnes je sice klidnější, ale snad ještě více kreativní, než tehdy. Patricia Urquiola dodala značce Moroso na věrohodnosti,“ dodává majitelka světoznámé značky.

Je to právě ona, kdo také dohlíží na extravagantní projekt Diesel living with Moroso, který představuje spojení s módním domem Diesel. Fúze inovačního myšlení italských nábytkářů a denimové duše módní značky přináší už několik let výsledky v podobě nábytku určeného pro stylové, nekonvenční bydlení. Moroso tvoří estetiku, která vychází ze vztahů mezi uměním, designem a architekturou. Krásu považuje za klíč k interpretaci světa.

Text: Alena Kodlová, foto: archivy firem