Web, který vás inspiruje. Užitečné rady pro váš byt, dům i zahradu.


V hlavní roli pitný režim: Jak pít víc?

Vetroshop.cz

Také neustále bojujete s nedostatečným přísunem vody? Pijete málo, často vás bolí hlava, ale stále se nemůžete donutit k tomu vypít vody trochu víc? Máme super tipy, jak oblafnete sami sebe!
Mějte u sebe vždy lahev s vodou

Abyste mohli pitný režim dodržovat, musíte mít co pít. To je přeci jasné. Ale komu by se chtělo neustále kupovat PET lahve s pitím? Stačí mít u sebe lahev na vodu a místo, kde vodu načepujete, se vždycky najde. Můžete si nechat prázdnou lahev od limonády a čepovat si vodu z kohoutku, nebo si můžete pořídit speciální lahev ze skla, nebo nezávadného plastu. Na trhu najdete dokonce i skládací lahve, které nezabírají místo, když jsou zrovna prázdné.
Je jedno, jestli si oblíbíte PETku d CocaColy, nebo si pořídíte nerezovou termosku. Hlavní je, že u sebe vždy budete mít něco k pití.

Tipy, jak zlepšit váš pitný režim

• Den začněte sklenicí vlažné vody, do které vymačkáte šťávu z půlky citronu. Osvěžíte se a nastartujete metabolismus.
• Kdykoliv, když během dne vypijete šálek kávy nebo čaje, vypijte i sklenici vody. Kofein a tein odvodňuje, proto je třeba kávu a čaj vyvážit přísunem čisté vody.
• Kdykoliv budete jíst, postavte si vedle talíře sklenici vody. Pokud se do pití musíte vyloženě nutit, vypijte polovinu před jídlem a polovinu po jídle.
• Položte si na pracovní stůl sklenici a lahev s vodou. Uvidíte, že bude do večera vypitá, ani nebudete vědět jak.
• Pokud je pro vás dodržování pitného režimu obzvláště těžké, zařaďte do svého jídelníčku zeleninu a ovoce – salátové okurky, melouny a další pochoutky jsou plné vody.

Kolik vody vypít?

V průběhu dne vaše tělo vyloučí asi 2,5 litru vody. A tyto ztráty by měly být nahrazeny právě vodou, kterou vypijete, nebo jinak přijmete v potravě. Do příjmu se započítává i voda v ovoci, zelenině a polévkách, ale káva, čaj a sladké limonády nikoliv.
Ideální je vypít za den 1,5 litru čisté vody. Tento objem se samozřejmě mění v závislosti na ročním období či fyzické zátěži, takže pokud budete sportovat v létě na přímém slunci, je třeba příjem tekutin zvýšit.
Jak se daří dodržovat pitný režim vám?