Web, který vás inspiruje. Užitečné rady pro váš byt, dům i zahradu.


5 tipů, jak si zařídit domácí kancelář

psací stůl, foto: SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Přestože někteří lidé rádi docházejí do kanceláře a vědí, že by z domova nic neudělali, stále více jedinců preferuje práci v domácím prostředí. Domácí kancelář se stává trendem současnosti.
Home office práce je velice pohodlná, můžete si rozdělit čas podle svého, postarat se současně například také o děti a domácnost. Abyste mohli pohodlně pracovat z domova, budete potřebovat kvalitní vybavení domácí kanceláře. Víme, co by vám nemělo chybět!

1. Pořiďte si kvalitní psací stůl

Nejdůležitější dominantou domácí kanceláře je nepochybně psací stůl. Pořiďte si opravdu kvalitní stůl, uvědomte si, že na něm budete pracovat po celý den. Vyhněte se stolům se skleněnými deskami, na kterých špatně funguje počítačová myš. Skleněné desky navíc nejsou vhodné pro vaše ruce, které na chladném povrchu trpí.
Stůl postavte na denní světlo, které je pro vaše oči zdravější. Umístěte ho tak, abyste viděli na dveře, protože vás nebude znervózňovat, že může kdokoliv nepozorovaně přijít.

2. Zvolte pohodlné kancelářské křeslo

Ke stolu si pořiďte pohodlnou otočnou židli na kolečkách, na které se budete moci pohybovat mezi jednotlivými poličkami a skříněmi. Kancelářské křeslo si vždy nejprve vyzkoušejte, ne každá židle pro vás budevhodná. Můžete zvolit koženkový nebo klasický textilový potah, který je pohodlnější především v létě. Židle by měla být polohovatelná, jistě oceníte opěrky rukou a hlavy.

3. Myslete na dostatek úložných prostor

Domácí kancelář musí mít nábytek, který bude plně vyhovovat běžnému dennímu pracovnímu provozu. K tomu je třeba pořídit si dostatek úložných prostor, jako jsou poličky nebo skříň pro domácí kancelář, kam se vejdou všechny šanony a papíry. Úložný systém z kancelářských programů nemusí být pouze praktický, ale také by měl ladit k designu celé kanceláře, abyste se v ní cítili pohodlně.

4. Kancelářské doplňky mějte po ruce

Nezapomeňte na důležité kancelářské potřeby, které byste měli mít stále po ruce. Co se vám bude určitě hodit?
– Řezačka
– Stojany na dokumenty
– Vizitkáře
– Organizéry

Kromě toho je ještě spousta drobnýchkancelářských doplňků, jako jsou kalíšky na tužky nebo kancelářský papír, bez nichž se neobejdete. Pořiďte si také alespoň jeden odpadkový koš, abyste měli kam házet nepotřebné papíry ze skartovačky a další kancelářský odpad.

5. Technika do kanceláře patří

Při práci budete určitě potřebovat techniku. Stolní počítač nebo notebook je samozřejmostí. Měli byste však myslet také na další příslušenství, jako je tiskárna, která umí tisknout, kopírovat i skenovat. Pořiďte si také skartovačku, protože určitě nechcete, aby se vaše dokumenty dostaly do cizích rukou. Citlivé dokumenty jsou snadno zneužitelné.